GALLERY ALONE: ART NOU / PRIMERA VISIÓ

DATA:
DIVENDRES 13 DE SETEMBRE DE 2013 A LES 20 H.

LLOC:
ESPAI2
C. ÀNGELS, 16 – BARCELONA

CRÈDITS

EQUIP TUTORIAL
SONIA FERNÁNDEZ PAN
MARIA DE PFAFF
BEATRIZ ESCUDERO
ROSA LLEÓ
ZAIDA TRALLERO

CONVIDATS:
ADRIÁN MELIS
BLACK TULIP
ADRIANNA WALLIS

 

GALLERY ALONE: ART NOU / PRIMERA VISIÓ

Quan es pensa en l’art contemporani és habitual trobar-se amb la divisió entre àmbit institucional i àmbit galerístic, incidint en el factor públic del primer i el factor privat del segon. Aquesta divisió, si ben operativa, no està exempta de contradiccions, doncs tant la institució com la galeria són dos elements que es relacionen entre si a l’hora de donar forma a l’estructura de l’art contemporani. Propostes com Art Nou Primera Visió, un projecte impulsat des de l’associació de galeries Art Barcelona, manifesten una vocació d’acostament i col·laboració entre l’espai de la galeria i la resta d’agents que treballen dins de l’art contemporani.

De cara a ampliar el debat sobre la creació artística contemporània incidint en aquella part menys coneguda pel públic, la galeria, l’equip tutorial de la Sala d’Art Jove proposa una sèrie de trobades entre alguns dels artistes i les galeries que conformen el recorregut d’Art Nou Primera Visió per la creació més jove del context barceloní. La intenció principal d’aquestes trobades, a més de participar en un debat sempre en procés, és la de posar en relació a l’artista amb la seva galeria a través d’un diàleg obert al públic que permeti donar a conèixer, des d’una dimensió de proximitat, l’àmbit de la galeria en relació a la creació més jove.

Més enllà dels punts comuns a tots, aquesta selecció marcada pel binomi artista-galeria permet també abordar moltes altres qüestions: la traducció de l’objecte íntim en peça d’art (Adrianna Wallis- La Taché Gallery), l’autoria múltiple dins del context de la galeria (Black Tulip- Estrany-De la Mota), la relació de les pràctiques artística polítiques amb el factor comercial de la galeria (Adrián Melis- ADN Galeria) i la sempre problemàtica incorporació de l’art urbà dins del context artístic (Galeria Senda).