DATA:
DILLUNS 17 DE NOVEMBRE DE 2014 A LES 19 H.
LLOC:
MACBA. AUDITORI MEIER.
PLAÇA DELS ÀNGELS, 1 – BARCELONA.
CRÈDITS:
ARTISTES:
JOAN BENNASSAR CERDÀ
HARLEY MARTÍNEZ
CONVIDATS:
JOE HOLLES
SOLEDAD GUTIÉRREZ
ANDRÉS MALLINAS
MARTÍ PERÁN
A CURA DE:
INÉS JOVER I CLÀUDIA SEGURA (COL·LECTIU DE VUELTA Y VUELTA)
IRINA MUTT
ELLE FLÂNE
DISSENY GRÀFIC:
BIS DIXIT.
DESCARREGAR:
FULL D’ACTIVITAT
PUBLICACIÓ FUTURO MEMÒRIES
ANUARI 2014
PRESENTACIÓ DELS PROJECTES FUTURO MEMÒRIES I EL MILAGRO
Es presenten dos treballs que des de la pràctica artística fan diferents aproximacions i reflexions sobre dos diferents fenòmens arquitectònics, els seus imaginaris i condicions històriques, econòmiques i representacionals. Ambdós són projectes seleccionats en la convocatòria de la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya 2014.
Presentacions a càrrec de: Joan Benassar Cerdà, Joe Holles, Soledad Gutiérrez, Harley Martínez, Andrés Mellinas amb l’equip de producció d’El Milagro i Martí Perán.
PROGRAMACIÓ:
Futuro Memòries.
Futuro Memòries de Joan Bennassar Cerdà és una reflexió al voltant de la casa Futuro, dissenyada per l’arquitecte finlandès Matti Suuronen a l’any 1965 i sobre les qüestions de representació i els significats culturals ocults darrere d’aquesta casa futurista. Partint de dos casos d’estudi, la Futuro trobada a Calvià (Mallorca) i el complex d’oci abandonat de Wan Li, a Taiwan, en Joan esbossa algunes idees que formen part de la constel·lació conceptual d’aquesta arquitectura com ara els diferents esdeveniments que van modificar la concepció i posterior fracàs de la Futuro, així com la ciencia ficció, l’arquitectura utòpica, la carrera espacial, l’aparició d’internet i la representació sexista a través dels media o els diferents imaginaris futuristes.
El Milagro.
El Milagro de Harley Martínez és un projecte audiovisual que proposa una lectura de la història recent del nostre país, a partir de l’anàlisi formal de l’arquitectura racionalista lligada al Desarrollisme espanyol a partir de la dècada de 1960. Després de l’obertura diplomàtica del règim, que va implicar els Plans de Desenvolupament entre 1964-1973, va tenir lloc a Espanya el que es va denominar “El Milagro Español” un dels períodes de creixement econòmic més pronunciats que s’han vist al nostre país. Harley Martínez rellegeix criticament les imatges d’aquella arquitectura, d’estètica “irrellevant”, producte d’una ideologia i política caduques que avui jeuen en l’asfalt com en un cementiri de formigó armat.
PICA I FUIG!
El ritme trepidant de la ciutat. La falta de temps es barreja amb les ganes de fer moltes coses. Amb l’espera persistent de tenir algun dia lliure per sortir a passejar a les afores; o la festa major, per anar a sopar amb amics i veïns a les places.
Pica i Fuig! El joc de trucar un timbre i sortir corrents. Una acció que amb un simple fet desencadena resultats inesperats. Aquest any volem tornar a jugar als carrers, passar-ho bé sortint del nucli urbà, reunir-nos a places per parlar i conèixer gent amb la que compartim més del que ens pensem. Posar en pràctica el què diem i el què pensem.
La programació 2014 de Sala d’Art Jove es basa en un procés de disseminació contínua de tallers, fanzines, esdeveniments, accions, trobades i potser, fins i tot, alguna exposició. Té lloc per diferents espais de Barcelona i del territori català des de maig fins a desembre de 2014.
#Expectatives#Error#Potencialitats#Legitimitat, d’esdeveniments que no sempre es poden controlar. Gaudir d’aquests moments de caiguda lliure, sense la por a estavellar-se. Justament perquè sabem que fallar en el salt vol dir fer possible un altra manera de fer les coses, i aprendre nous trucs.
Pica i Fuig! és una proposta de l’equip tutorial Sala d’Art Jove 2014, format per Inés Jover i Clàudia Segura (col·lectiu de vuelta y vuelta), Irina Mutt, i Elle Flâne.